09125830821

پشتیبانی24/7

تعمیر تلویزیون سونی

مقدمه

برای تعمیر تلویزیون سونی قبل از هر چیزباید گفت تقریبا تمام تلویزیون های ال ای دی سونی و ال سی دی سونی عملکرد خود عیب یابی را دارند و بر این مبنا طراحی شده اند.

به این معنا که هر زمانی که اتفاقی برای تلویزیون ال ای دی و ال سی دی سونی بیوفتد سیستم self-diagnosis  function  فعال شده و چراغ استند بای تلویزیون شروع به زدن چشمک میکند که تعداد هر چشمک بیان کننده ایراد بوجود آمده در تلویزیون میباشد.

اما در بعضی موارد تعمیر تلویزیون سونی هم امکان این موضوع نیز وجود دارد که تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی سونی با ایراد هایی همانند سایر تلویزیون ها (ال جی ، سامسونگ، بلست ، ایکس ویژن)مواجه بشوند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد

یکی از مهم ترین عوامل در تعمیر تلویزیون سونی شناسایی ولتاژ های موجود روی مین برد تلویزیون بوده و اگر متخصص تعمیرات تلویزیون بتواند این ولتاژها را شناسایی کند تعمیر آن در عین پیچیدگی راحت خواهد بود. عکس زیر مربوط به ولتاژهای روی برد مین تلویزیون ال ای دی سونی مدل 40r560c میباشد که مشخص شده اند.

در اینجا ما قصد داریم که تجربه کسب شده در تعمیر تلویزیون سونی را در اختیار شما قرار دهیم تا براحتی بتوانید ایراد تلویزیون خود را تشخیص دهید.

معرفی ایراد های رایج در تلویزیون های ال ای دی سونی

چراغ استندبای تلویزیون سونی 2 بار چشمک میزند

زمانیکه عملکرد خود عیب یابی تلویزیون سونی فعال شد (self-diagnosis function) ، چراغ استندبای تلوزیون شروع به چشمک زدن 2 مرتبه ای میکند که بیان گر این است که برد پاور یا همان برد تغذیه تلویزیون سونی یکسری از ولتاژ های اصلی را از جمله ولتاژ منفی بکلایت ها یا ولتاژ مقاوت ها را از دست داده است( به دلیل اتصال کوتاه شدن ترانزیستور و یا هر المان دیگه که روی برد تغذیه وجود دارد) که راه حل آن بصورت زیر میباشد.

1- پس از رویت شدن حالت دوبار چشمک زدن چراغ استندبای ،کابل تلویزیون را برای یک دقیقه از برق بکشید و مجددا وصل کنید.

2- اگر همچنان تلویزیون روشن نمیشود و چراغ استندبای دوبار چشمک میزند تلویزیون ال ای دی و ال سی دی سونی را به این صورت ریست فکتوری یا بازگردانی کارخانه کنید.با نگه داشتن همزمان دکمه پاور و ولوم پایین تا زمانی که ری استارت شود.

3- همچنین میتوانید کابل اصلی تلویزیون خود را تعویض کنید.

4- اگر همچنان ایراد ادامه داشت تعمیر تلویزیون سونی خود را به دست متخصص بسپارید که تا حد امکان توانایی تعمیر برد تغذیه را داشته باشد چرا که در این حالت شما متحمل هزینه ی کمتری نسبت به تعویض کامل برد خواهید شد.لازم به ذکر میباشد در بعضی موارد برد تغذیه تلویزیون سونی شما قابل تعمیر نبوده و حتما میباست تعویض شود.

5- با توجه به تجارب کسب شده توسط در حالت دو بار چشمک زدن چراغ استندبای باید گفت که تعمیر تلویزیون سونی در عین سادگی بسیار پیچیده خواهد بود و صد درصد استثنا نیز وجود دارد.برای مثال تلویزیون ال ای دی سونی مشتری  مدل KDL-32W674A  در حالت دو چشمک زن را داشتم که آداپتور آن که همان وظیفه برد تغذیه را ایفا میکند که کاملا سالم بود و ایراد روی برد مین سونی  که مربوط به یک مقاومت معیوب که در عکس زیر به وضوح مشخص بوده و برطرف گردید.

تعمیر تلویزیون سونی

مین برد سونی KDL-32W674A

چراغ استندبای سونی 3 بار چشمک میزند

این حالت مربوط به خرابی برد مین تلویزیون سونی میباشد و همچنین میتواند سیستم تشخیص ولتاژ زیاد (OVER VOLTAGE PROTECTION) فعال شده باشد.

1- در صورت مشاهده 3 بار چشمک در تلویزیون سونی خود ابتدا تمام خروجی های  HDMI و کابل های مربوط به آن را کنترل کنید و از سالم بودن کابل و بد جا زده نشدن آن مطمئن شوید. سیستم OVP  ولتاژ زیاد در اثر اتصالی در خروجی  HDMI را ممکن است تشخیص داده باشد.پس از بررسی کابل های      HDMI در این مرحله برای رفع ایراد چندین مرتبه تلویزیون سونی خود را ری استارت کنید.

2- اگر ایراد همچنان وجود داشت مین برد دستگاه شما معیوب شده است و حتما میباست متخصص آنرا بررسی کند.

3-زمانیکه تلویزیون سونی 3 بار چشمک میزند میبایست اسپیکرها و مدار آمپلی فایر در مین برد بررسی شوند و در  صورت مشاهده ایراد در این قسمتها،اقدام به تعویض قطعه معیوب شود.

4-مهم ترین موضوع در تعمیر برد مین سونی در حالت 3 بار چشمک و حتی موارد دیگر شناسایی ولتاژ های موجود در برد مین سونی میباشد.

عکس زیر مربوط به برد مین تلویزیون ال ای دی سونی مدل KDL-42W700B  بوده که پس از بررسی ولتاژ ها مشخص گردید که ولتاژ 5 ولت روی مین برد وجود ندارد و تلویزیون سونی در حالت 3 چشمک میباشد.با بررسی دقیق تراتصالی مربوط به خازنی بود که وظیفه تولید  ولتاژ 5 ولت را داشت که پیدا و ایراد برطرف گردید.

تعمیر تلویزیون سونی

به برد مین تلویزیون ال ای دی سونی مدل KDL-42W700B  

چراغ استندبای تلویزیون سونی 4 چشمک میزند

1- اگر تلویزیون ال سی دی سونی شما در حالت 4 چشمک زن قرار گرفت یکی از مهم ترین دلیل آن خرابی برد اینورتر میباشد.این برد وظیفه روشن کرد لامپ های مهتابی را بعهده دارد. و هچنین اگر دستگاه شما ال ای دی بوده ایراد میتواند مربوط به خرابی برد ال دی یا معیوب شدن بکلایت ها میباشد.

2- اگر برد اینورتر،بکلایت ها و ال دی برد در این حالت سالم بودند ایراد مربوط به خرابی برد مین تلویزیون سونی میباشد.

3- اگر بکلایت ها و برد اینورتر سالم بودند و همچنین تمام ولتاژ های روی مین برد سونی نیز ساخته شده بودند و تلویزیون همچمنان در حالت 4 چشمک زن مانده بود و ارور میداد، در بعضی از تلویزیون های ال ای دی سونی مثل 46EX720 با قطع کردن سیم BL ON  که از مین به پاور میرود و وصل کردن آن توسط یک مقاومت 1کیلو اهم به زمین ایراد کاملا برطرف میگردد.

4- اگر تلویزیون ال ای دی سونی مدل 46W904A ارور 4 چشمک زن را داد و از سالم بودن برد ال دی ،بکلایت ها و همچنین برد مین مطمئن بودیم با روش زیر میتوان ارور 4 چشمک زن را رفع پروتکت کرد.

مین برد سونی 46w904

چراغ استندبای تلویزیون سونی 5 بار چشمک میزند

اگرچراغ استندبای تلویزیون سونی بطور مداوم 5 بار چشمک میزند و تلویزیون روشن نمیشود برد تیکان T-CON یا پنل (صفحه نمایش) آن معیوب شده است. در بعضی موارد ارور 5 چشمک زن میتواند به دلیل افزایش دما یا OVERHEATING  باشد.

1- نه تنها در ایراد ارور 5 چشمک زن بلکه در تمامی ایراد ها ابتدا میبایست تلویزیون را ریست کارخانه بکنیم.با نگه داشتن همزمان کلید پاور روی کنترل و کلید ولوم منفی تلویزیون سونی ریست فکتوری میشود و ممکن است ایراد برطرف گردد.

2- اگر ریست فکتوری انجام شد اما تلویزیون همچنان در حالت 5 چشمک قرار داشت میتوانید پشت دستگاه را باز کنید و گردگیری ملایم را انجام دهید و گرد و خاک موجود در پشت تلویزیون و بردهای الکترونیکی آن را به آرامی پاک کنید.زیرا ممکن است به دلیل وجود گرد وخاک حرارت دستگاه افزایش یافته باشد.

3- اگر ایراد و ارور 5 چشمک زن همچنان ادامه داشت تلویزیون سونی خود را میبایست به متخصص تعمیر تلویزیون سونی بسپارید برای بررسی برد تیکان و پنل آن.

ممکن است در تلویزیون های سونی سری X، V و BX  در بعضی موارد تلویزیون ابتدا به حالت سیاه روشن میشود و بعد از مدتی عادی میشود و یا اینکه پس از سیاه شدن تصویر تلویزیون در حالت 5 چشمک زن قرار میگیرد که متاسفانه این ایراد مربوط به خرابی صفحه نمایش بوده و غیر قابل تعمیر میباشد.

چراغ استندبای تلویزیون سونی 6 بار چشمک میزند

تعمیر تلویزیون سونی

مین برد تلویزیون ال ای دی سونی مدل 48W650D  

ارور 6 چشمک در تلویزیون های ال ای دی سونی مربوط به خرابی بکلایت های تلویزیون سونی میباشد که میباست توسط متخصص تعمیر تلویزیون سونی بررسی شوند.هم چنین در صورت سالم بودن بکلایت های برد ال دی((LED DERIVER که وظیفه روشن کردن بکلایت در تلویزیون های ال ای دی سونی را دارد میتواند معیوب باشد که باید بررسی شود.در تلویزیون های ال سی دی سونی ارور 6 چشمک زن مربوط به برد اینورتر میباشد.در صورت سالم بودن بکلایت ها،برد ال دی و برد اینورتر برد تغذیه یا برد مین هم میتواند در این حالت معیوب شده باشند.

1- همانطور که قبلا هم گفته شده ایراد استثنا و خارج از مسائل تئوری وجود دارد.برای مثال تلویزیون ال ای دی سونی مدل 48W650D را با ارور 6 چشمک زن داشتیم که تمام موارد بالا بررسی شدند ولی عیب در برد مین تلویزیون سونی و مربوط به خرابی دیود مشخص شده در تصویر بود.

چراغ استندبای سونی 7 بار چشمک میزند

تعمیر تلویزیون سونی

مین برد سونی 64EX520

یکی از دلایل اصلی بوجود آمدن این ایراد اتصالی در مین برد و افزایش ولتاژ در برد اصلی بوده که به تبع آن افزایش گرما را در مین برد خواهیم داشت.

همچنین اتصالی در خروجی سنسور IR  و یا برد تغذیه هم میتواند باعث بوجود آمدن ارور 7 چشمک بشود.قسمت مدار صوتی در برد مین هم در بعضی موارد یکی از عامل های بوجود آمدن 7 چشمک در تلویزیون سونی میباشد.

1- تجربه شخصی بنده در تعمیر تلویزیون سونی و رفع عیب ارور 7 چشمک زن تلویزیون ال ای دی سونی مدل 46EX520  به اینصورت بود که طبق موارد گفته شده در بالا یک اتصالی در آی سی مشخص شده در تصویر که روی برد مین یا همان برد اصلی  وجود داشت که باعث افزایش ولتاژ و به تبع آن افزایش گرما در برد مین را داشتیم که در این حالت تلویزیون پروتکت میکند و در حالت 7 چشمک زن میرود.با تعویض آی سی علامت زده شده دستگاه رفع عیب گردید.

چراغ استندبای تلویزیون سونی 8 بار چشمک میزند.

ارور 8 چشمک معمولا زمانی اتفاق میوفتد که اتصالی در بخش صوتی روی مین برد اتفاق افتاده باشد.

1- برای رفع ارور 8 چشمک زن هم مانند موارد بالا ابتدا یک بار تلویزیون را طبق دستور گفته شده ریست فکتوری کنید.

2- در صورت نگرفتن نتیجه حتما تلویزیون خود را به تعمیرکار متخصص تعمیر تلویزیون سونی بسپارید

3- این ایراد معمولا در قسمت AUDIO SECTION و خرابی آی سی آمپلی فایر به شمارهای IC406 AUDIO AMP ،  PS401 و   PS402  میباشد

چراغ استندبای تلویزیون سونی 10 بار چشمک میزند

این ارور دربعضی از تلویزیون های سونی که دارای برد تیونر میباشند بوجود می آید و دقیقا مربوط به خرابی برد تیونر بوده.

همچنین مشاهده شده که ارور 10 بار چشمک در تلویزیون ال سی دی سونی مربوط به خرابی سنسور 3 بعدی میباشد.

ارور 11 چشمک زن تلویزیون سونی معمولا مربوط به خرابی برد مین میباشد که در این حالت حتما میبایست تلویزیون خود را به متخصص تعمیر تلویزیون سونی بسپارید



چراغ استندبای تلویزیون سونی 11 بار چشمک میزند

ارور 11 چشمک زن تعمیر تلویزیون سونی معمولا مربوط به خرابی برد مین میباشد که در این حالت حتما میبایست تلویزیون خود را به متخصص تعمیر تلویزیون سونی بسپارید

چراغ استندبای تلویزیون سونی 13 بار چشمک میزند

این ایراد در تعمیر تلویزیون های ال ای دی سونی مربوط به بکلایت تلویزیون میباشد اما در تلویزیون ال سی دی سونی میتواند ایراد ناشی از خرابی برد اینورتر باشد.

برد اینورتر تلویزیون سونی

رنگ تلویزیون سونی سفید،صورتی یا نگاتیو شده است

بطور کلی در تعمیر تلویزیون سونی هر ایرادی که در تصویر بوجود می آید به ترتیب مربوط به خرابی برد تیکان ،پنل یا صفحه نمایش و در اخر مین برد میباشد.

تیکان در واقع همان برد اصلی یا مین برد کوچک شده میباشد که وظیفه اصلی آن پردازش نهایی تصویر میباشد.در واقع برد تیکان سیگنال های ویدئویی با فرمت LVDS  را دریافت میکند و آنرا به سیگنال TTL (تراتزیستور،ترانزیستور،لاجیک) تبدیل میکند .

برای مثال تلویزیون ال سی دی سونی مدل 46EX500 رو با ایراد صورتی و نگاتیو بودن تصویر داشتیم که سی پی یو برد تیکان معیوب بود و حتما میبایست برد تیکان تعویض میشد.با تعویض برد تیکان ایراد برطرف گردید.

تعمیر تلویزیون سونی

مین تلویزیون ال ای دی سونی مدل 40r560c

بعد از تعمیر

تصویر تلویزیون سونی پس از تعویض برد تیکان

درخواست مشاوره

اگر دستگاه شما دچار مشکل شده با فشردن دکمه درخواست مشاوره ، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید
مشاوره رایگان

راه تماس با ما

شما عزیزان میتوانید از چند طریق با تعمیرات تلویزیون تی وی بهرامی سرویس ارتباط برقرار کنید و همچنین از نحوه عملکرد و میزان رضایتمندی مشتریان اطلاعات کسب کنید.

برای دسترسی به آدرس و لوکیشن کارگاه تعمیرات تلویزیون و الکترونیک تی وی بهرامی سرویس در گوگل مپ میتوانید از طریق لینک ما اینجاییم در هدر وب سایت در قسمت بالای صفحه استفاده کنید و همچنین از  نظرات کاربران در باره این تعمیرگاه مطلع شوید.

امروزه اینستاگرام و آپارات تبدیل به ویترین و ابزاری برای تبلیغ کار افراد متخصص تبدیل شده است. کاربران میتوانند نحوه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی را از طریق اینستاگرام دنبال کنند و همچنین از میزان تسلط و دانش کارشناس مربوطه اطلاعات کسب نمایند.

instagram tv bahrami servic
aparat tvbahramiservice
jQuery(function($){ $("link#elementor-post-5-css").remove(); })