09125830821

پشتیبانی24/7

تعمیر تلویزیون بلست

مقدمه

تلویزیون بطور کلی مجموعه ای از برد تغذیه یا پاور،برد اصلی یا مین برد ،تیکان ،برد خطکش یا برد آدرس ،برد اینورتر،بکلایت و مهتابی و پنل یا صفحه نمایش میباشد.

یکی از تفاوت های اصلی تلویزیون های ال سی دی الجی با تلویزیون های ال ای دی الجی  برد اینورتر  یا همان راه انداز مهتابی میباشد که در تلویزیون های ال ای دی الجی این برد در برد پاور گنجانده شده است.

تفاوت بعدی تلویزیون های ال سی دی الجی با تلویزیون ال ای دی وجود مهتابی یا همان لامپ فلورسنت بوده که در تلویزیون های نسل جدید بجای مهتابی از ال ای دی یا بکلایت استفاده شده است

معرفی ایراد های رایج در تلویزیون های ال ای دی الجی

بطور کلی چند عامل باعث بوجود آمدن این ایراد در تلویزیون های بلست میشود که مهم ترین آنها خرابی بکلایت در تلویزیونهای ال ای دی بلست میباشد.

بکلایت همان منبع نوری است که در پشت صفحه نمایش وجود دارد که باعث دیده شدن تصویر میشود.

در تلویزیون های 42 اینچ بلست سری های LB  LN  LF  LY زمانی که بکلایت معیبوب میشود بطور کامل تصویر قطع میشود ولی صدا باقی میماند. اما در اینچ های 42 47 49 50 به دلیل اینکه دو سری شاخه بکلایت در آنها تعبیه شده است یک لحظه لوگو بلست ظاهر میشود و تصویر قطع میشود یا اینکه تصویر به اصطلاح پر پر میزند

عامل دوم در این ایراد میتواند خرابی برد تیکان تلویزیون بلست باشد.تیکان در واقع همان برد اصلی کوچک شده میباشد که وظیفه اصلی آن پردازش نهایی تصویر میباشد.در واقع برد تیکان سیگنال های ویدئویی با فرمت LVDS را دریافت میکند و آنرا به سیگنال TTL (تراتزیستور،ترانزیستور،لاجیک) تبدیل میکند                       

عامل بعدی در نبودن تصویر میتواند خرابی برد تغذیه یا همان برد پاور در قسمت خروجی بکلایت باشد.

در تلویزیون های ال سی دی بلست این ایراد هم میتواند مربوط به خرابی مهتابی یا خرابی برد اینورتر باشد

تمام موارد گفته شده در بالا برای رفع ایراد نداشتن تصویر در تلویزیون های ال ای دی الجی بصورت کلی گفته شد و تا 90 درصد بصورت اپیدمی بوده و قابل استناد میباشد اما دربعضی موارد استثنا هم وجود دارد.برای مثال در تلویزیون ال ای دی بلست سری LW57000  اگر تصویر نداشتیم ولی صدا را داشتیم و تمام موارد بالا را بررسی کردیم و به نتیجه نرسیدیم ایراد در برد مین یا همان برد اصلی میباشد.

در این مورد خرابی خازن C5407  در برد مین را داریم  که وظیفه تهیه ولتاژ آی سی IC 5401   (مبدل DC  به DC ) را دارد.در نتیجه خرابی این خازن باعث نرسیدن ولتاژ 1.26 به این آی سی شده و باعث از بین رفتن تصویر میشود.

در تلویزیون های ال ای دی بلست سری LJ  Ujرنگ بکلایت  با خراب شدن آنها به بنفش و آبی تبدیل میشود که یکی از دلایل اصلی بنفش یا آبی شدن تلویزیون میباشد.

برد تیکان وظیفه پردازش نهایی تصویر و انتقال آن به صفحه نمایش را دارد از اینرو خرابی برد تیکان یکی دیگر از عوامل تغییر رنگ در تلویزیون های ال ای دی بلست میباشد.

خرابی پنل یا همان صفحه نمایش نیز میتواند باعث تغییر رنگ در تلویزیون های ال ای دی بلست شود.پس ازبررسی بکلایت ها و برد تیکان و تایید سالم بودن آنها توسط تعمیر کار تلویزیون،پنل یا همان صفحه نمایش نیاز به بررسی دارد.معمولا هزینه تعمیر پنل بسیار زیاد بوده و در بسیاری ا ز موارد تعمیر آنها صرفه اقتصادی ندارد.

زمانیکه چراغ قرمز جلوی تلویزیون روشن بوده اما تلویزیون نه با کنترل روشن میشود نه با دکمهای روی آن در این حالت تلویزیون بلست شما روی استندبای گیر کرده است و مهم ترین عامل در این حالت معیوب شدن برد مین یا برد اصل تلویزیون میباشد

برای مثال در تلویزیون های ال ای دی الجی 43/49  اینچ سری LH , LJ  زمانیکه تلویزیون در حالت استندبای مانده است با تعویض آی سی MPS روی برد اصلی تلویزیون رفع ایراد میگردد.

مورد بعدی میتواند سوختن آی سی اصلی یا همان سی پی یو(چیپ) بوده که در این حالت برد مین میباست تعویض گردد زیرا سی پی یو قابل تعمیر یا تعویض نیست.

در بعضی موارد خرابی خازن های برد پاور یا همان برد تغذیه میتواند باعث بوجود آمدن این ایراد بشود که هزینه تعمیر این مورد نسبت به دو مرود گفته شده بالا کمتر میباشد.

بطور کلی هر ایراد که باعث بهم ریختن رنگ در تصویر در تلویزیون های ال ای دی و یا ال سی دی بلست بشود مربوط به خرابی صفحه نمایش(پنل) و برد تیکان میباشد

 

برد T-CON   یا همان TIMING CONTROLLER BOARD وظیفه پردازش و زمان بندی تصویر را بر عهده دارد.در بضی موارد خرابی آی سی به شماره AS15  (آی سی تصویر) میتواند باعث نگاتیو شدن تصویر در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی بلست بشود که با تعویض این آی سی براحتی ایراد برطرف میشود

زمانیکه که تلویزیون ال ای دی و یا ال سی دی بلست بطور کامل خاموش شده باشد در این حالت میتواند برد مین یا اصلی تلویزیون الجی معیوب شده باشد و هم برد تغذیه تلویزیون بلست 

در این حالت میبایست ایراد تفکیک شودبه اینصورت که ابتدا برد پاور تلویزیون الجی را بصورت دستی روشن میکنیم اگر ولتاژ های برد همگی بودند برد مین خراب بوده.

بمراتب هزینه تعمیر یا تعویض برد مین یا برد اصلی تلویزیون از برد پاور بیشتر میباشد.

در بضی موارد چندین مرتبه باید دکمه پاور کنترل را فشار بدهیم و یا چندین مرتبه سیم برق تلویزیون را باید از برق جدا و وصل کنیم تا تلویزیون روشن شود.دراین حالت در اکثر موارد خازن های خروجی برد پاور یا همان برد تغذیه معیوب شده اند که با تعویض آنها مشکل برطرف میشود.

در موارد نادر این ایراد میتواند مربوط به برد مین تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی بلست باشد.برای مثال زمانیکه تلویزیون ال ای دی بلست مدل 42LH600 دیر روشن بشود ایراد مربوط به خرابی خازن های اس ام دی روی برد مین میباشد.

این ایراد یکی از ایرادهای رایج در تلویزیون های ال ای دی الجی بوده و بعلت معیوب بودن برد مین بوجود می آید.در بیشتر موارد با تعویض آی سی برنامه این ایراد برطرف میشود و لزومی به تعویض کامل برد وجود ندارد.

اگر کانال های جست و جو شده تلویزیون ال ای دی بلست پس از خاموش شدن پاک میشوند و مجدد نیاز به کانال یابی داشته باشند،تلویزیون شما معیوب شده و نیاز به تعمیر دارد.این ایراد مربوط به خرابی آی سی حافظه که روی یرد مین قرار دارد میباشد.

بطور کلی این ایراد هم مربوط به برد مین و هم برد تغذیه یا پاور میباشد. در بعضی موارد قطعات روی برد تغذیه شل میشوند و به اصطلاح دارای لحیم سردی میباشند که با احیای مجدد قلع روی برد برطرف میشود.

 

در صورت خرابی دستگاه تلویزیونتان از مشاوره رایگان ما بهره ببرید

مشاوره رایگان

سوالات متداول

faq
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.
jQuery(function($){ $("link#elementor-post-5-css").remove(); })