09125830821

پشتیبانی24/7

تعمیر تلویزیون ایکس ویژن

مقدمه

در این مقاله تعمیر تلویزیون ایکس ویژن ، به بررسی و شناسایی مشکلات رایج در تلویزیون‌های ایکس ویژن (XVISION) پرداخته و راهکارهایی را برای تعمیر و بهبود عملکرد این دستگاه‌ها ارائه خواهیم داد. از مشکلات تصویری و صوتی تا اتصال‌ها، نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای داخلی، در این مقاله به تشخیص، تعمیر و پیشگیری از مشکلات تلویزیون‌های ایکس ویژن خواهیم پرداخت.

تلویزیون بطور کلی مجموعه ای از برد تغذیه یا پاور،برد اصلی یا مین برد ،تیکان ،برد خطکش یا برد آدرس ،برد اینورتر،بکلایت و مهتابی و پنل یا صفحه نمایش میباشد.

یکی از تفاوت های اصلی تلویزیون های ال سی دی ایکس ویژن با تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن  برد اینورتر  یا همان راه انداز مهتابی میباشد که در تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن این برد در برد پاور گنجانده شده است. تفاوت بعدی تلویزیون های ال سی دی ایکس ویژن با تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن وجود مهتابی یا همان لامپ فلورسنت بوده که در تلویزیون های نسل جدید بجای مهتابی از ال ای دی یا بکلایت استفاده شده است.

تعمیرات تلویزیون ایکس ویژن در منزل و کارگاه

معمولا همه مشتریانی که تلویزیون ایکس ویژن  آنها معیوب شده و نیاز به تعمیر دارد با این سوال مواجه میشوند که آیا تلویزیون آنها در منزل تعمیر میشود یا می بایست به کارگاه منتقل شود؟

در ارتباط با این سوال  پر تکرار بالا باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که از آنجایکه  شعار اصلی این مجموع تخصص ،تشخیص،خدمات فوری، قیمت رقابتی و ضمانت بوده،  ارجعیت کارشناسان ما تعمیر تلویزیون میباشد تا تعویض کلی برد الکترونیکی آنها.بطور مثال اگر تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن شما بطور کامل خاموش شده و حتی چراغ استندبای آی جلوی تلویزیون هم خاموش شده است ، ایراد میتواند مربوط به برد پاور ایکس ویژن باشد که به راحتی قابل تعمیر میباشد. از آنجایکه تمتمی قطعات استفاده شده اورجینال بوده این تعمیر دارای شش ماه ضمانت کتبی بوده که به مشتری ارائه خواهد شد. همچنین معمولا هزینه تعمیر حدودا نصف قیمت برد تعمیر شده میباشد از این رو تعمیر اصولی که از قطعات اورجینال استفاده شود کاملا به نفع مشتری خواهد بود

بنابرین در این مورد انتقال تلویزیون به کارگاه کاملا به نفع مشتری میباشد از اینرو جواب این سوال بستگی به ایراد دستگاه و نظر مشتری دارد.

در نهایت اگر مشتری پس از دریافت اطلاعات از ایراد تلویزیون خود تمایل به تعمیر دستگاه در منزل را داشته باشد اولویت با نظر مشتری بود و جای نگرانی وجود ندارد چرا که این  کارگاه  دارای مجموعه تقریبا کاملی از قطعات تلویزیون از جمل برد تغذیه ،برد مین یا همان برد اصلی و برد تیکان انواع تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ایکس ویژن میباشد.

انواع ایرادی های رایج تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی ایکس ویژن

1 – تلویزیون تصویر ندارد ولی صدا دارد

بطور کلی چند عامل باعث بوجود آمدن این ایراد در تلویزیون های ایکس ویژن میشود که مهم ترین آنها خرابی بکلایت در تلویزیونهای ال ای دی ایکس ویژن میباشد.

بکلایت همان منبع نوری است که در پشت صفحه نمایش وجود دارد که باعث دیده شدن تصویر میشود.

در بعضی موارد به دلیل سری بودن ال ای دی های بک لایت،حتی سوختن یک عدد از آنها منجربه خاموشی کل بک لایت میشود.

عامل دوم در این ایراد میتواند خرابی برد تیکان تلویزیون ایکس ویژن باشد.تیکان در واقع همان برد اصلی یا مین برد کوچک شده میباشد که وظیفه اصلی آن پردازش نهایی تصویر میباشد.در واقع برد تیکان سیگنال های ویدئویی با فرمت LVDS  را دریافت میکند و آنرا به سیگنال TTL (تراتزیستور،ترانزیستور،لاجیک) تبدیل میکند

عامل بعدی در نبودن تصویر میتواند خرابی برد تغذیه یا همان برد پاور در قسمت خروجی بکلایت باشد.خراب شدن ترانزیستورهای فت که وظیفه روشن کردن بک لایت هارو بعهده دارند ، میتواند باعث تاریک شدن قسمتی از صفحه نمایش یا همه صفحه نمایش بشوند.

در تلویزیون های ال سی دی ایکس ویژن این ایراد هم میتواند مربوط به خرابی مهتابی یا خرابی برد اینورتر باشد

2- رنگ تلویزیون ایکس ویژن  سفید، کم رنگ و یا بی کیفیت شده است

برد تیکان وظیفه پردازش نهایی تصویر و انتقال آن به صفحه نمایش را دارد از اینرو خرابی برد تیکان یکی دیگر از عوامل تغییر رنگ در تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی ایکس ویژن میباشد.
خرابی پنل یا همان صفحه نمایش نیز میتواند باعث تغییر رنگ در تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن میشود.پس ازبررسی بکلایت ها در تلویزیون ال ای دی و مهتابی در تلویزیون ال سی دی و برد تیکان و تایید سالم بودن آنها توسط تعمیر کار تلویزیون،پنل یا همان صفحه نمایش نیاز به بررسی دارد.معمولا هزینه تعمیر پنل بسیار زیاد بوده و در بسیاری ا ز موارد تعمیر آنها صرفه اقتصادی ندارد.
در بعضی از تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن که کیفیت تصویر آنها بعد از مدتی افت کرده است با بروز رسانی نرم افزار آنها توسط تعمیرکار متخصص مشکل آنها برطرف میشود.برای مثال تلویزیون ایکس ویژن مدل 49xtu725 با ارتقا نرم افزار موجود در تلوزیون کیفیت از دست رفته تصویر بدست خواهد آمد.

3- چراغ استندبای جلوی تلویزیون روشن بوده چشمک میزند ولی تلویزیون روشن نمیشود

    در بعضی از تلویزیون های LED ایکس ویژن چراغ استندبای چشمک میزند،فرمان میگیرد اما دستگاه روشن نمیشود.برای مثال در تلویزیون ال ای دی  ایکس ویژن  مدل LE22D20   ظاهرا تلویزیون از استندبای خارج میشود و بکلایت یک لحظه چشمک میزند و مجدد خاموش میشود که این حالت مربوط به خرابی برد پاور ایکس ویژن در قسمت تغذیه بود.

    مورد بعدی میتواند سوختن آی سی اصلی یا همان سی پی یو(چیپ) بوده که در این حالت برد مین میباست تعویض گردد زیرا سی پی یو قابل تعمیر یا تعویض نیست

    در بعضی موارد خرابی خازن های برد پاور یا همان برد تغذیه میتواند باعث بوجود آمدن این ایراد بشود که هزینه تعمیر این مورد نسبت به دو مرود گفته شده بالا کمتر میباشد.

    4- چراغ استند بای جلوی تلویزیون بطور کامل خاموش شده و تلویزیون روشن نمیشود

    زمانیکه که تلویزیون ال ای دی و یا ال سی دی ایکس ویژن بطور کامل خاموش شده باشد در این حالت هم میتواند برد مین یا اصلی تلویزیون ایکس ویژن معیوب شده باشد و هم برد تغذیه تلویزیون.

    در این حالت میبایست ایراد تفکیک شودبه اینصورت که ابتدا برد پاور تلویزیون ایکس ویژن را بصورت دستی روشن میکنیم اگر ولتاژ های برد همگی بودند برد مین خراب بوده.

    بمراتب هزینه تعمیر یا تعویض برد مین یا برد اصلی تلویزیون از برد پاور بیشتر میباشد.

    برای مثال تلویزیون ال ای دی ایکس ویژن مدل LE-42kf20  با ایراد خاموشی کامل به کارگاه تی وی بهرامی منتقل شد.با توجه به توضیحات بالا متوجه سالم بودن قسمت تغذیه شدیم.با تعویض برد مین ایراد بر طرف میشد اما از انجاییکه تعمیر اولویت دارد با بررسی دقیق تر برد مین متوجه سوختن فیوز f802  و به دنبال آن اتصالی خازن های اس ام دی c878  و c879   شدیم که با خارج کردن قطعات معیوب و جایگزین آنها با قطعات اورجینال  ایراد کاملا بر طرف گردید.

    5 – تلویزیون دیر روشن میشود

    در بضی موارد چندین مرتبه باید دکمه پاور کنترل را فشار بدهیم و یا چندین مرتبه سیم برق تلویزیون را باید از برق جدا و وصل کنیم تا تلویزیون روشن شود.دراین حالت در اکثر موارد خازن های خروجی برد پاور ایکس ویژن یا همان برد تغذیه معیوب شده اند که با تعویض آنها مشکل برطرف میشود

    6 – لوگوی تلویزیون روی صفحه نمایش ظاهر میشود ولی تلویزیون روشن نمیشود

    این ایراد یکی از ایرادهای رایج در تلویزیون های ال ای دی ایکس ویژن بوده و بعلت معیوب بودن برد مین بوجود می آید.در بیشتر موارد با تعویض آی سی برنامه این ایراد برطرف میشود و لزومی به تعویض کامل برد وجود ندارد.

    7 – شبکهای دیجیتال کانال یابی شده پس از خاموش شدن تلویزیون پاک میشوند

    اگر کانال های جست و جو شده تلویزیون های ایکس ویژن پس از  خاموش شدن پاک میشوند و مجدد نیاز به کانال یابی داشته باشند،تلویزیون شما معیوب شده و نیاز به تعمیر دارد.این ایراد مربوط به خرابی آی سی حافظه که روی یرد مین قرار دارد میباشد

    در این مورد حتما میبایست از آی سی حافظه جدید اورجینال استفاده شود و همچنین از تعمیرکار خود بخواهید که آی سی معیوب را به شما تحویل دهد.

    8 – تلویزیون خود به خود روشن خاموش روشن میشود

    بطور کلی این ایراد هم مربوط به برد مین و هم برد تغذیه یا پاور میباشد. در بعضی موارد قطعات روی برد تغذیه شل میشوند و به اصطلاح دارای لحیم سردی میباشند که با احیای مجدد قلع روی برد برطرف میشود.

    9 – چراغ استندبای قرمز  جلوی دستگاه سبز میشود و مجدد قرمز

    این ایراد در تلویزیون های ایکس ویژن به شدت رایج و اپیدمی بوده. به اینصورت که وقتی با کنترل به تلویزیون فرمان روشن شدن را میدهیم چراغ قرمز ابتدا سبز شده و مجدد دوباره قرمز میشود.این ایراد هم میتواند مربوط به قسمت تغذیه و هم برد مین باشد و با توجه به مذل تلویزیون کاملا متفاوت میباشد.برای مثال ال سی دی ایکس ویژن مدل MC32IMB5  با ایراد بالا را داشتیم که ایراد در برد پاور و مربوط به آی سی اوسیلاتور U401  با شماره LB559N  بود که با تعویض آن ایراد کاملا بر طرف گردید.

    10 – تلویزیون روی حالت استندبای مانده و روشن نمیشود

    در بعضی موارد چراغ قرمز جلوی تلویزیون روشن بوده اما با فرمان دادن تغییر حالت نمیدهد و همچنین تلویزیون روشن نمیشود در این حالت میگوییم تلویزیون روی استذبای گیر کرده است.در بیشتر موارد در تلویزیون های ایکس ویژن این ایراد مربوط به خرابی برد مین میباشد اما موارد نادری هم از خرابی برد پاور ایکس ویژن گزارش شده است.

    برای مثال ال ای دی ایکس ویژن مدل LE24D10  با ایراد بالا به کارگاه منتقل شد که ایراد مربوط به خرابی رگولاتور 3.3 ولت به شماره U39  بود که با تعویض آن ایراد برطرف گردید.

    درخواست مشاوره

    اگر دستگاه شما دچار مشکل شده با فشردن دکمه درخواست مشاوره ، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید
    مشاوره رایگان

    راه تماس با ما

    شما عزیزان میتوانید از چند طریق با تعمیرات تلویزیون تی وی بهرامی سرویس ارتباط برقرار کنید و همچنین از نحوه عملکرد و میزان رضایتمندی مشتریان اطلاعات کسب کنید.

    برای دسترسی به آدرس و لوکیشن کارگاه تعمیرات تلویزیون و الکترونیک تی وی بهرامی سرویس در گوگل مپ میتوانید از طریق لینک ما اینجاییم در هدر وب سایت در قسمت بالای صفحه استفاده کنید و همچنین از  نظرات کاربران در باره این تعمیرگاه مطلع شوید.

    امروزه اینستاگرام و آپارات تبدیل به ویترین و ابزاری برای تبلیغ کار افراد متخصص تبدیل شده است. کاربران میتوانند نحوه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی را از طریق اینستاگرام دنبال کنند و همچنین از میزان تسلط و دانش کارشناس مربوطه اطلاعات کسب نمایند.

    instagram tv bahrami servic
    aparat tvbahramiservice
    jQuery(function($){ $("link#elementor-post-5-css").remove(); })