09125830821

پشتیبانی24/7

تعمیر برد الکترونیکی پکیج

در بسیاری از ساختمان های قدیمی و همچنین در گذشته استفاده از موتور خانه برای گرم کردن آب مصرفی بسیار رواج داشت که معمولا در طبقات زیر هم کف ساختمان و در یک اتاقک نگهداری میشد.کنترل دمای موتور خانه بصورت دلخواه انجام نمیشد و فقط مدیر ساختمان یا مسئول موتور خانه وظیفه کنترل دما را برای ساکنین بعهده داشت.تولید سر و صدای زیاد و همچنین قابل تنظیم نبودن دمای آن توسط هر واحد و همچنین مصرف سوخت بالا و هزینه سرویس و نگهداری بالای موتور خانه از معایب این سیستم بشمار می آید.

لازم به ذکر میباشد همچنین اگر سیستم موتور خانه معیوب میشد تمام واحدهای ساختمان در گیر این موضوع میشدند .بعبارت دیگر آب گرم مصرفی تمام واحدها برای رفع عیب میبایست قطع میشد.از اینرو با پیشرفت علم موتور خانهای قدمیی جای خود را به پکیج های خانگی دادند.در واقع پکیج یک موتور خانه پیشرفته بوده که با سنسورهای مجزا و قطعات مکانیکی به روز و با بکار گیری برق و گاز وظیفه گرم کردن شوفاژها و آب مصرفی هر واحد را بعهده دارد.پکیج دیواری از قطعات مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده است.

بعضی از این قطعات بصورت مستقل کار میکنند و بعضی دیگر از برد الکترونیکی یا همان مغز اصلی پکیج فرمان میگیرند.که این قطعات بطورکلی شامل دو عدد مبدل حرارتی ،منبع انبسط ،شیرهای کنترل کننده ،پمپ آب،فلومتر،انواع سنسور های کنترل کننده دما،حسگرها مشعل پکیج، فن ،دود کش،برد الکترونیکی پکیج و….میباشد.

برد پکیج در واقع مغز متفکر پکیج بوده که وظیفه آن تجزیه و تحلیل اطلاعات ورودی و خروجی و صادر کردن دستور به یکسری قطعات الکترومکانیکی میباشد . برخی از قطعات مکانیکی مانند شیر کنترل گاز ،فن دودکش،شیر تخلیه آب،پمپ و…منتظر دریافت ولتاژ از برد الکترونیکی برای اجرای دستور هستند.

برای مثال زمانیکه سنسور های حرارتی تشخیص دادند که دمای آب به حد تعیین شده رسیده است این سیگنال را به برد الکترونیکی پکیج میرساند و برد پکیج پس از دریافت این سیگنال و بررسی اطلاعات ورودی ،دستوربستن شیر گاز را از طریق رلهای روی برد را صادرمیکند. و یا همچنین زمانیکه شیرآب گرم را باز میکنیم ،سیگنال باز شدن آب گرم از طریق سنسورهای بکار رفته در سیستم پکیج به برد پکیج رسیده و برد پکیج دستور باز شدن شیر گاز را از طریقه رلهای روی برد را صادر میکند و هم زمان جرقه توسط ترانس جرقه زن روی برد زده شده و در نهایت شعله برای گرم کردن فوری آب ورودی به مبدل پکیج ساخته میشود.

تعمیر برد پکیج

لازم به ذکر میباشد که آب گرم توسط پمپ آب که در داخل پکیج قرار دارد آب را به سمت مبدل های حرارتی هدایت میکند.یکی از مزایای پکیج های دیواری قابل تنظیم بودن دمای آب مصرفی و همچنین دمای آب شوفاژها برای گرم کردن منزل میباشد که این دما توسط سنسورهای موجود در پکیج زمانیکه دمای آب به دمای تنظیم شده میرسد سیگنال مرتبط را به برد الکترونیکی فرستاده و برد الکترونیکی دستور خاموش شدن مشعل و یا بستن گاز را صادر میکند.
همانطور که در بالا توضیح داده شد وظیفه برد الکترونیکی پکیج کنترل تقریبا تمام قطعات مکانیکی پکیج میباشد از اینرو اگر این برد معیوب شود عملکرد پکیج دیواری شما با مشکل مواجه خواهد شد.در این کارگاه برد الکترونیکی تمام لوازم خانگی از جمله برد انواع پکیج های بوتان و برد پکیج ایران نیز برسی و رفع عیب میشوند.با توجه به بالا بودن قیمت برد پکیج ،تعمیر برد پکیج در صورت استفاده از قطعات اورجینال کاملا منطقی میباشد.از آنجاییکه برد نقش بیسار هائز اهمیتی را در عملکرد صحیح پکیج را ایفا میکند ،تعمیر آن حتما میبایست توسط متخصص تعمیرات برد الکترونیکی انجام شود زیرا عملکرد اشتباه برد پکیج میتواند خسارات جبران ناپذیری را در بر داشته باشد.برد الکترونیکی پکیج از قطعاتی مانند خازن،دیود،سلف،ترانس،رگولاتور،آی سی،رله و ….تشکیل شده است.در صورت میوب شدن هر کدام از این برد قادر به تجزیه و تحیلیل اطلاعات ورودی نبود و در نتیجه عملکرد پکیج با مشکل روبرو میشود.
تشخیص اینکه از کجا متوجه بشویم برد پکیج خراب شده است یاقطعات دیگر با توجه به نوع پکیج و همچنین نوع ارور ظاهر شده در صفحه نمایش روی برد متفاوت مباشد.از اینرو در ادامه مطلب به بررسی انواع پکیج های ایران رادیاتور و بوتان و همچنین بعضی از ایراهای رایج آن ها میپردازیم.

پکیج دیواری ایران رادیاتور

تعمیر برد الکترونیکی پکیج

پکیج های دیواری بوتان معمولا به 4 دسته آنالوگ ،دیجیتال ، k و مدل L تقسیم میشوند و همچنین بطور کلی ایراد و ارورهایی که مربوط به خرابی برد الکترونیکی پکیج ها میشوند مد نظر ما هستند و البته اشاره مختصری به سایر ارورهای پکیج نیز خواهد شد.

ارور و ایرادهای رایج پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ

لازم به ذکر بوده ارورهای این مدل از پکیج بصورت لامپ های ال ای دی روشنم میشود که هر کدام از این ال ای دی ها بیان گر عددهای مشخص هستند.

  • ارور 30/40 : این ارور مربوط به برد الکترونیکی پکیج میباشد و برد میبایست بررسی شود که آیا قابل تعمیر میباشد یا خیر.
  • ارور 40/60/80 یا 40/60/70 : این ارور مربوط به معیوب شدن برد پکیج میباشد و تعمیر برد الکترونیکی پکیج ضروری میباشد.لازم به ذکر میباشد که نیازی به تعویض برد پکیج نیست چرا که برد پکیج در این حالت به راحتی تعمیر میشود.
  • ارور 40/70 : کم بودن آب داخل دستگاه گزارش شده است
  • ارور 40/70/80 : ایراد مربوط به سنسورهای پکیج میباشد
  • ارور 50/60 : مدار شوفاژ معیوب شده است
  • ارور 50/70 : NTC درست عمل نمیکند
  • ارور 70/80 : نبود گاز یا عدم تشخیص شعله گزارش شده است

ارور و ایرادهای رایج پکیج ایران رادیاتور مدل دیجیتال

  • E1 : کم بودن آب داخل دستگاه
  • E2 : نبود گاز یا عدم تشخیص شعله
  • E8 : سنسور حد عمل کرده است
  • E12/E30/E99 : برد الکترونیکی پکیج معیوب شده است
  • E31/E32 : ترمیستور مدار شوفاژ معیوب است
  • E41/E42 : ترمیستور آب گرم مصرفی معیوب است
  • E50/E51 : مجموعه فن ویا دودکش معیوب شده است

پکیج دیواری بوتان

تعمیر برد الکترونیکی پکیج

در اینجا ما لیست انواع پکیج بوتان را بهمراه ایرادهای رایج آن و همچنین ایرادهایی که مربوط به خرابی برد پکیج میشود را معرفی میکنیم.لازم به ذکر میباشد تمام ایرادهای مکانیکی و سرویس تمام پکیج های ایران رادیاتور و همچنین بوتان توسط سرویس کار مجرب که با مجموعه تی وی بهرامی سرویس همکاری دارند نیز انجام میشود و تمامی کارها با ارائه ضمانت نامه کتبی انجام خواهد شد .همچنین در صورت تشخیص خراب بودن برد الکترونیکی پکیج برد شما به کارگاه ما برای تعمیر منتقل میشود که این برد توسط مهندس بهرامی متخصص تعمیرات انواع برد های الکترونیکی انجام و رفع عیب خواهد گردید.

ارور و ایرادهای رایج در پکیج دیواری بوتان مدل پرلا و پرلاپرو

ایرادهای رایج پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو بصورت ارورهای E01 – E02-E03-E04-E06-E07-E11 میباشد که در صفحه نمایش برد پکیج بوتان پرلاپرو در مواقعی که عملکرد پکیج دچار نقص شده باشد این ارور ها ظاهر میشوند . این ارور ها میتوانند مربوط به خرابی قطعات الکترومکانیکی،سنسورها و برد الکترونیکی پکیج باشند.در ادامه به برخی از این ارورها اشاره خواهیم کرد اما بیشتر ارورهایی که میتواند مربوط به خرابی برد پکیج باشد مد نظر ماست.

  • ارور E01 در این مدل معمولا مربوط به تشکیل نشدن شعله میباشد که میتواند مربوط به خرابی شیر گاز ،جرقه زن یا حسگر شعله باشد.
  • ارور E03 در پکیج بوتان مدل پرلا پرو مربوط به خرابی برد الکترونیکی پکیج میباشد و با تعمیر برد پکیج این ایراد برطرف میگردد
  • ارور E06 مربوط به خرابی سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی باشد
  • ارور E11 میتواند مربوط به خرابی برد پکیج باشد

ارورها و ایرادهای رایج در پکیج دیواری بوتان مدل CV

همانطور که در توضیحات بالا گفته شد وجود ارور در پکیج دیجیتال به منزله ی عملکرد ناقص و وجود اشکال در برد الکترونیکی یا در قسمت های مکانیکی و سنسورها میباشد در اینجا به توضیح برخی از این ارورها که با حرف انگلیسی E نمایش داده میشود مپردازیم.

لازم به ذکرمیباشد که تفسیر این ارورها بصوتماس رت عملی و تجربی بوده است و همچنین در بعضی موارد ممکن است ارور و مشکل بوجود آمده در پکیج روتین نباشد لذا در صورت بوجود آمدن هرگونه ایراد حتما با مجموعه تی وی بهرامی سرویس تماس بگیرید همانطور که در بالا نیز گفته شد این مجموعه مجهز به سرویس کاران مجرب تعمیرات و سرویس انواع پکیج های ایران رادیاتور و بوتان میباشد و تمامی کارها و خدمات انجام شده دارای ضمانت نامه کتبی میباشد.

  • E1 : این ارور مربوط به تشکیل نشدن شعله میباشد یا اینکه گاز ورودی به پکیج قطع شده است.
  • E3 : مشکل در سیستم تهویه پکیج میباشد یا کلید امینی فشار دود دچار مشکل شده است .
  • E5 : مشکل در سنسور حرارتی مدار گرمایش (سنسور NTC) میباشد.
  • E8 : سنسور حرارتی دمای محیط خارجی معیوب شده است.
  • E9 : دمای آب مدار گرمایش بیش از 95 درجه میباشد.
  • E13 : سیستم نرم افزاری برد الکترونیکی پکیج با مشکل مواجه شده است.تعمیر برد پکیج در این ارور ضروری میباشد.
  • E29 : این ارور صد درصد مربوط به برد پکیج میباشد و تعمیر برد پکیج توسط این مجموعه انجام خواهد شد.

ارور و ایرادهای رایج پکیج بوتان مدل بنسر پرو (benessere pro )

  • بطور کلی ارور AL 51-59 و AL 11در این مدل مربوط به برد الکترونیکی پکیج بوتان میباشد که در بیشتر مواقع این برد قابلیت تعمیر شدن را دارا میباشد.
  • AL 10 : این ارور معمولا مربوط به تشکیل نشدن شعله میباشد که میتواند قسمت های شیر گاز ،جرقه زنی و یا حسگر ها معیوب شده باشند.
    AL 11 : مربوط به خرابی برد الکترونیکی پکیج میباشد.
    AL 20 : قطعی خرابی یا عمل کردن کلید حرارتی گزارش شده است.
    AL 22 : قطعی یا خرابی ترموستات دود گزارش شده است.
    AL 60 : خراب شدن سنسور NTC آب گرم گزارش شده است.
    AL 22 : معمولا دستگاه پکیج نیاز به ری استارت دارد به جهت مشکل نرم افزاری که در برد الکترونیکی دارد.

ارور و ایراد های رایج در پکیج بوتان مدل روما

  • ارور A05: در این مدل مربوط به خرابی برد الکترونیکی پکیج میباشد.
  • A02: اختلال در ترموستات گزارش شده است.
    A06: این ارور مربوط به خرابی سنسورهای روی برد پکیج میباشد

ارور و ایرادهای رایج در پکیج بوتان مدل کالداونزیا

  • قرمز ثابت:معمولا در اکثر مواقع برد الکترونیکی پکیج در وضعیت قرمز چشمک زن نیاز به تعمیر دارد و تعمیر برد الکترونیکی پکیج بوتان ضروری میباشد.لازم به ذکر میباشد در بعضی مواقع سنسورهای گرمایشس و مجموعه دود نیز میتواند معیوب شده باشند که تشخیص آن به عهده سرویس کار مجموعه ما میباشد.
  • زرد ثابت: سنسورهای حرارتی پکیج معیوب شده اند.
  • قرمز چشمک زن: کلیدهای حرارتی پکیج معیوب شده است.

درخواست مشاوره

اگر دستگاه شما دچار مشکل شده با فشردن دکمه درخواست مشاوره ، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید
مشاوره رایگان

راه تماس با ما

شما عزیزان میتوانید از چند طریق با تعمیرات تلویزیون تی وی بهرامی سرویس ارتباط برقرار کنید و همچنین از نحوه عملکرد و میزان رضایتمندی مشتریان اطلاعات کسب کنید.

برای دسترسی به آدرس و لوکیشن کارگاه تعمیرات تلویزیون و الکترونیک تی وی بهرامی سرویس در گوگل مپ میتوانید از طریق لینک ما اینجاییم در هدر وب سایت در قسمت بالای صفحه استفاده کنید و همچنین از  نظرات کاربران در باره این تعمیرگاه مطلع شوید.

امروزه اینستاگرام و آپارات تبدیل به ویترین و ابزاری برای تبلیغ کار افراد متخصص تبدیل شده است. کاربران میتوانند نحوه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی را از طریق اینستاگرام دنبال کنند و همچنین از میزان تسلط و دانش کارشناس مربوطه اطلاعات کسب نمایند.

instagram tv bahrami servic
aparat tvbahramiservice
jQuery(function($){ $("link#elementor-post-5-css").remove(); })