09125830821

پشتیبانی24/7

تعمیرات برد الکترونیکی انواع گیرنده های دیجیتال

مقدمه

امروزه با افزایش قیمت تمام گیرندهای دیجیتال، هنگام معیوب شدن گیرندهای دیجیتال  تعویض یک گیرنده دیجیتال برای مصرف کننده بصرفه نبوده ازاین رو تعمیرگیرنده دیجیتال تبدیل به یک دغدغه برای مشتریان شده است.همچنین تعمیر یک گیرنده دیجیتال پیچیدگی و دانش منحصربفرد خود را دارا بوده و پیدا کردن یک متخصص و تعمیرکار که براحتی بتوان به آن اعتماد کرد نیز موضوع بسیار مهمی میباشد.

چه گیرنده های دیجیتالی را می توانیم تعمیر کنیم؟

لازم به ذکر میباشد که در مرکز تعمیرات تی وی بهرامی سرویس تعمیرات برد الکترونیکی انواع لوازم خانگی از جمله برد الکترونیکی گیرندهای دیجیتال داخلی و خارجی صورت میگیرد.آقای مهندس بهرامی علاوه بر داشتن دو مدرک مهندسی برق قدرت و الکترونیک دارای تجربه ای ده ساله در زمینه تعمیرات بردهای الکترونیکی را دارا میباشد لذا تعمیر انواع گیرندهای دیجیتال برای ایشان بسیار راحت بوده. برای تعمیر گیرنده دیجیتال خود با شماره 09125830821 تماس بگیرید

قسمت های اصلی یک ریسیور چیست؟

تعمیر گیرنده دیجیتال

بطور کلی داخل  تمام گیرنده های دیجیتال یا همان ریسیور از دو قسمت مین برد و برد تغذیه تشکیل شده اند که در این مقاله قصد  معرفی انواع ایرادهای رایج در گیرندهای دیجیتال و اشاره به رفع عیب آن ها را داریم.لازم به ذکر میباشد مهم ترین قسمت در تعمیر یک گیرنده دیجیتال ابتدا شناسایی ولتاژهای موجود در برد تغذیه و مین برد میباشد.

تعمیر کار و متخصص حرفه ای گیرنده دیجیتال چه چیزی را می داند؟

همچنین یک تعمیر کار برد الکترونیکی باید تمام المان ها و قطعات الکترونیکی و همچنین رفتار های آنها را هنگام سالم بودن و همچنین معیوب بودن بشناسد.برای مثال باید بداند که آی سی سوچینگ در برد تغذیه چه وظیفه ای را دارد ؟ایا قادر به تشخیص  پایه های درین و سورس بوده؟آیا تعمیرکار میتواند تشخیص دهد چه موقع این آی سی باید تعویض شود و معیوب شده؟ برای تعمیر گیرنده دیجیتال توسط متخصص ماهر با شماره 09125830821 تماس بگیرید.

همانطور که ملاحظه کردید سوالات بسیار زیادی را فقط درارتباط با یک قطعه الکترونیکی در برد تغذیه میتوان مطرح کرد که پاسخ به آن قطعا دانش و مهارت خاص خود را میطلبد.

برد تغذیه گیرنده دیجیتال چیست؟

برد تغذیه گیرنده دیجیتال از قطعاتی مانند فیوز،وریستور،ان تی سی،پل دیودی،خازن صافی،مقاوت های استارتر،خازن استارتر،اپتوکوپلر،آی سی سوییچینگ،ترانس چاپر،دیودهای قدرت و ….میباشد و همچنین وظیفه این برد تولید ولتاژهای استاندارد برای برد مین میباشد.

مین برد گیرنده دیجیتال چیست؟

مهم ترین قطعات موجود در برد مین رگولاتورهای تبدیل ولتاژ برای تغذیه و راه اندازی یس پی یو،آی سی بایوس یا همان برنامه ،تیونر و مدار تقویت کننده آن و خازن های روی مین برد هستند.

برای تعمیر گیرنده دیجیتال خود با شماره تماس 09125830821 تماس بگیرید.

ایراد های رایج انواع گیرنده دیجیتال(ریسیور)

  1. ایراهایی که منشاء آنها مربوط به برد تغذیه گیرنده دیجیتال بوده که این برد نسبت به برد مین گیرنده دیجیتال از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده و به راحتی قابل تعمیر میباشد .لازم به ذکر میباشد یکی از علت های اصلی معیوب شدن برد تغذیه گیرنده دیجیتال نوسان برق بوده که ممکن است در برخی مواقع به دلیل شدت بالای نوسان برق این برد قابل تعمیر نباشد و مجبور به تعویض آن باشیم.
  2. مورد بعدی ایرادهایی میباشد که مربوط به برد مین گیرنده دیجیتال میباشد و معمولا هزینه  تعمیرو ایرادیابی  برد مین نسبت به برد تغذیه گیرنده دیجیتال به دلیل پیچیدگی و حساسیت زیاد  بیشتر بوده.همچنین در بعضی موارد مثل سوختن سی پی یواصلی روی مین برد،تعمیر شدن گیرنده دیجیتال امکان پذیر نبوده و میبایست گیرنده دیجیتال جدید را جایگزین آن کرد.

در ادامه به نشانه های وجود ایراد درتعمیر گیرنده های دیجیتال می پردازیم.

چراغ قرمز (چراغ استدبای) بطور کامل خاموش میباشد.

خاموش شدن چراغ قرمز گیرندهای دیجیتال و یا همان خاموش شدن یهویی گیرنده دیجیتال معمولا هم میتواند مربوط به خرابی برد تغذیه و هم برد مین باشد زیرا روشن بودن این چراغ ابتدا از برد پاور به برد مین و سپس از برد مین به برد چشمی و چراغ ختم میشود در نتیجه به طور قطعی نمیتوان ادعا کرد که برد تغذیه معیوب شده است.در این مرحله با یک ولتاژ گیری ساده از خروجی های برد تغذیه میتوان ایراد را تفکیک کرد.اگر ولتاژهای استاندار در خروجی برد تغذیه وجود داشتند ایراد را میبایست در برد مین گیرنده دیجیتال جست و جو کرد که متاسفانه در برخی مواقع سوختن سی پی یو میتواند دلیل بر خاموشی چراغ قرمز جلوی گیرنده باشد که در این حالت گیرنده دیجیتال (ریسیور) قابل تعمیر نمیباشد.

چراغ سبز جلوی گیرنده دیجیتال چشمک میزند ولی گیرنده روشن نمیشود.

زمانیکه چراغ قرمز جلوی گیرنده شما تغییر وضعیت میدهد و به رنگ سبز تبدیل میشود میتوان تا این قسمت ادعا کرد که برد مین گیرنده (receiver) فرمان روشن شدن را صادر کرده و تا حدودی میتوان گفت که برد مین سالم بوده ولی برد تغذیه قادر به تولید ولتاژهای استاندار مین نمیباشد. لازم به ذکر میباشد که حتما استثنا نیز وجود دارد و میبایست با ولتاژ گیری از برد مین گیرنده از صحت و سلامت آن اطمینان حاصل کرد و بعد اقدام به تعمیر برد تغذیه گیرنده دیجیتال نمود.

 گیرنده دیجیتال بطور خودکار خاموش و روشن میشود.

خاموش و روشن شدن خود به خودی گیرندهای دیجیتال یکی از ایرادهای رایج در بین آن ها میباشد که معمولا برد مین معیوب شده است.در بیشتر مواقع بایوس یا همان آی سی برنامه روی مین برد قادر به راه اندازی برنامه گیرنده دیجیتال نمیباشد.این ای سی میباسیت حتما تعویض و مجدد با پروگرامر برنامه ریزی شود.

 کلمه بوت ( boot )  روی صفحه نمایش گیرنده نوشته شده است.

در برخی مواقع بعد از روشن کردن گیرنده بجای اینکه شماره کانال ها روی صفحه نمایش ظاهر شوند کلمه بوت ( boot ) جایگزین آن میشود و دستگاه راه اندازی نمیشود.

برد تغذیه برای راه اندازی انواع آی سی های سوییچینگ و متعاقبا تولید ولتاژهای استاندار نیاز به راه انداز دارد بعبارت دیگر راه اندازی آی سی سویچینگ توسط  قطعات الکترونیکی دیگر انجام میشود که در بعضی مواقع این المان ها معیوب میشوند که در نتیجه این برد قادر به تولید ولتاژ نمیباشد و به این علت دستگاه گیرنده در حالت بوت قرار میگیرد.همچنین در مواردی خرابی آی سی ایپرام روی مین برد دلیل بر بوجود آمدن بوت روی صفحه نمایش گیرنده دیجیتال میباشد.

 سیگنال وجود ندارد.

تیونر روی برد که به ورودی سیم آنتن وصل میشود وظیفه  تولید سیگنال برای پخش کانال ها  و آمدن تصویر را بر عهده دارد.معیوب شدن خوده تیونر و آی سی تیونر میتواند یکی از علت های اصلی این ایراد باشد.لازم به ذکر میباشد که ابتدا باید از وضعیت سیم آنتن و سایر متعلقات آن و سالم بودن آنها اطمینان حاصل نماییم.

همچنین در بعضی موارد خوده تیونر سالم بوده ولی تغذیه و مدار تقویت کننده آن معیوب شده است که در این حالت رفع عیب براحتی توسط تعمیرکار برد الکترونیکی انجام میشود.

 سیگنال برخی از کانال ها موجود نمیباشد.

برخی از مشتریان که ابتدا از صحت و سلامت آنتن ،سیم آنتن و متعلقات آنها مطمعن شده اند و با کمک تعمیرکار به این نتیجه رسیده اند که گیرنده آنها معیوب شده است از این موضوع گلایه مند هستند که سیگنال برخی از کانال ها را که قبلا داشته اند و قابل پخش بوده را از دست داده اند و گیرنده آنها قادر به پخش بعضی از کانال ها نیست.در این مورد ابتدا تیونرو مدار تغذیه مربوط به آن مستعد بوجود آمدن این ایراد میباشد که باید بررسی شود.همانطور که در مورد قبل نیز توضیح داده شد در بعضی موارد نیز مدار تقویت کننده تیونرعیوب شده است. و در اخر برای رفع این عیب میتوان از اصلاحیه برد تغذیه و برد مین استفاده کرد به این منظور که میتوان با تقویت برد تغذیه و برد مین سیگنال های از دست رفته را بازگردانی کرد.لازم به ذکر میباشد که این اصلاحیه در برخی از مدل های گیرندهای دیجیتال امکان پذیر میباشد و نه همه ی آنها.

هنگ کردن گیرنده دیجیتال

در بعضی موارد ممکن است که کنترل گیرنده و یا دکمه های روی گیرنده کار نکند و بعد از چند بار از برق جدا کردن گیرنده از برق مجدد کار کند. یا اینکه هنگام تماشا کردن تلویزیون گیرنده دیجیتال هنگ می کند و به طور خودکار ری استارت میشود.معمولا این ایراد مربوط به خرابی مین برد و در قسمت نرم افزار آن یعنی آی سی فلش میباشد.همچنین عملکرد ناقض برد تعذیه نیز میتواند عاملی دیگر در بوجود آمدن این ایراد باشد.

در این قسمت تنها به بخشی از ایرادهای رایج در انواع گیرندهای دیجیتال اشاره شده است و در آینده به آن اضافه خواهد شد.در مرکز تعمیرات تی وی بهرامی سرویس همانطور که گفته شده تعمیرات برد الکترونیکی انواع لوازم خانگی از جمله گیرندهای دیجیتال توسط مهندس بهرامی انجام میشود و تمامی خدمات ایشان با استفاده از قطعات اورجینال و همچنین ارائه ضمانت نامه کتبی انجام میشود.

در نتیجه شما مصرف کننده عزیز می توانید با اطمینان خاطر تعمیر گیرنده دیجیتال خود را به تی وی بهرامی سرویس محول کنید و با شماره 09125830821 تماس بگیرید 7 روز هفته / 24 ساعت پاسخگو هستیم.

درخواست مشاوره

اگر دستگاه شما دچار مشکل شده با فشردن دکمه درخواست مشاوره ، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید
مشاوره رایگان

راه تماس با ما

شما عزیزان میتوانید از چند طریق با تعمیرات تلویزیون تی وی بهرامی سرویس ارتباط برقرار کنید و همچنین از نحوه عملکرد و میزان رضایتمندی مشتریان اطلاعات کسب کنید.

برای دسترسی به آدرس و لوکیشن کارگاه تعمیرات تلویزیون و الکترونیک تی وی بهرامی سرویس در گوگل مپ میتوانید از طریق لینک ما اینجاییم در هدر وب سایت در قسمت بالای صفحه استفاده کنید و همچنین از  نظرات کاربران در باره این تعمیرگاه مطلع شوید.

امروزه اینستاگرام و آپارات تبدیل به ویترین و ابزاری برای تبلیغ کار افراد متخصص تبدیل شده است. کاربران میتوانند نحوه تعمیر تلویزیون و لوازم خانگی را از طریق اینستاگرام دنبال کنند و همچنین از میزان تسلط و دانش کارشناس مربوطه اطلاعات کسب نمایند.

instagram tv bahrami servic
aparat tvbahramiservice
jQuery(function($){ $("link#elementor-post-5-css").remove(); })