09125830821

پشتیبانی24/7

آموزش تعمیر مین برد ال جی

فهرست مطالب

مقدمه

در این مقاله آموزش تعمیر مین برد تلویزیون ال جی قصد داریم بطور کامل قسمت مین برد ال جی و نحوه تشخیص خرابی و تعمیر آن را توضیح دهیم لازم به ذکر میباشد تمامی مطالب گفته شده در این سایت بطور کامل از علم و دانش و تجربه شخصی مجموعه  تی وی بهرامی سرویس بوده و از هیچ سایتی کپی نشده اند.

بطور کلی یک تلویزیون ال ای دی یا ال سی دی ال جی مجموعه ای از مین برد ، برد پاور ، برد تیکان ،برد اینورتر ،بک لایت و پنل یا همان صفحه نمایش تشکیل شده است.

مین برد تلویزیون ال جی چیست؟ 

آموزش تعمیر مین برد ال جی

همانطور که میدانید main board یعنی برد اصلی تلویزیون که وظیفه پردازش تصویر و رنگ،کنترل نور و صدا ،روشن کردن برد پاور،خواندن اطلاعات از روی فلش و usb راه اندازی و کنترل ورودی های HDMI  و … را به عهده دارد و اگر هر کدام از این این قسمت ها دچار نقص شود، عملکرد تلویزیون ال جی با مشکل مواجه میشود.

در آموزش تعمیر مین برد تلویزیون ال جی بطور خلاصه باید گفت مجموعه  ای از چیپ یا سی پی یو ،آی سی حافظه،آی سی اچ دی ام آی ، آی سی پردازش تصویر و رنگ ، آی سی آمپلی فایر و صدا و مجموعه ای از رگولاتورها برای تولید و کنترل ولتاژ در هر قسمت می باشد.

روی مین برد ال جی یه چیپ یا همان سی پی یو وجود دارد که مرکز فرماندهی تمام قسمت های مین برد را بر عهده دارد.برای مثال بطور ساده زمانیکه ورودی HDMI  وارد مین برد ال جی میشود سی پی یو دستور خواندن ورودی را به آی سی HDMI میدهد که شروع به خواندن اطلاعات کابل وارد شده را می کند.

در نتیجه زمانیکه ورودیHDMI کار نکند همان می تواند آی سی HDMI معیوب شده باشد و هم چیپ اصلی که در این مورد مین برد ال جی قابل تعمیر نیست.

نحوه تشخیص خراب شدن مین برد ال جی

 لازم به ذکر می باشد در آموزش تعمیر مین برد تلویزیون ال جی شناسایی مین برد (main board) و ولتاژهای روی آن و تشخیص صحیح از ایراد و رفع عیب آن تا حدودی پیچیده تر از برد پاور ال جی میباشد از این رو زمانیکه متوجه شدیم که مین برد ال اجی تلویزیون شما معیوب شده است حتما دستگاه خود را به افرادی متخصص که دارای تجربه کافی در این زمینه هستند بسپارید چرا که تشخیص صحیح منجربه تعمیر مین برد ال جی میشود و در نتیجه تعمیر مین برد هزینه کمتری به نسبت تعویض مین برد ال جی را خواهد داشت.

  • هنگ کردن تلویزیون ال جی

خوشبختانه این ایراد در بیشتر موارد قابل تعمیر میباشد و نیازی به تعویض مین برد ال جی نیست.این ایراد مربوط به عدم کار کردن صحیح مین برد ال جی بوده که در بیشتر موارد مربوط به هارد یا آی سی فلش میباشد.حتما در نظر داشته باشید که در این مورد آی سی حافظه یا هارد دستگاه میبایست بطور کامل تعویض شود و قطعه معیوب را از تعمیر کار خود در خواست نمایید.

  • از کار افتادن ورودی های HDMI  و USB2

زمانی که این ایراد روی تلویزیون شما ظاهر شد ابتدا یک بار دستگاه را بازگردانی کارخانه و ری استارت کنید . در بعضی مواقع به دلیل وجود بدافزارهای موجود در فلش های خانگی ممکن است که این نوع بدافزار باعث از کار افتادن ورودی های دستگاه بشود که با ری استارت کردن تلویزیون ال جی ایراد بر طرف میشود.

در صورتیکه ایراد بر طرف نشد ، مین برد ال جی معیوب شده است.در بعضی از موارد کنترل ورودی های دستگاه توسط آی سی اصلی یا همان سی پی یو انجام میشود و معیوب شدن سی پی یو باعث از کار افتادن ورودی ها میشود که در این حالت مین برد ال جی قابل تعمیر نیست و نیاز به تعویض مین برد ال جی میباشد.

  •  قطع شدن صدای تلویزیون

کنترل صدا روی مین برد ال جی صورت میگیرد که قطع شدن آن به منزله معیوب شدن مین برد میباشد.همچنین تعمیر شدن یا نشدن آن نیاز به بررسی تخصصی دارد که میبایست در کارگاه صورت بگیرد.

  • خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

 دستور روشن ماندن چراغ ال ای دی قرمز جلوی دستگاه از مین برد ال جی به برد پاور ال جی صادر میشود و در نهایت ولتاژ مورد نیاز برای روشن نگه داشتن این چراغ از برد پاور آزاد میشود. زمانیکه تلویزیون بطور کامل خاموش میشود و همچنین چراغ قرمز (استند بای ) نیز خاموش است، به احتمال زیاد برد مین ال جی معیوب شده است. در این حالت برد پاور ال جی هم ممکن است معیوب شده باشد.

  • روشن خاموش شدن مکرر

زمانیکه تلویزیون ال جی شما بصورت خود به خود خاموش روشن میشود بمنزله عدم کار کردن صحیح  مین برد ال جی میباشد.در این حالت آی سی حافظه و سی پی یو روی مین برد ال جی توسط تعمیر کار بررسی شود.

  •  گیر کردن تلویزیون روی لوگو

این ایراد قطعا مربوط به خرابی  مین برد ال جی میباشد. وظیفه اجرای برنامه و بالا آمدن آن و خواندن اطلاعات برنامهای تلویزیون بر عهده آی سی فلش که روی مین برد ال جی قرار دارد میباشد.از اینرو هرگونه ایراد در بالا آمدن برنامهای تلویزیون، کند شدن برنامها و یا هنگ کردن آنها مربوط به خرابی این آی سی میباشد.توجه فرمایید که حتما برای اینکه این ایراد مجدد در طول زمان ظاهر نشود میبایست از برنامه و قطعه اورجینال استفاده شود.

  • گیر کردن تلویزیون روی حالت استندبای

زمانیکه چراغ قرمز  تلویزیون ال جی روشن است اما وقتی با کنترل به تلویزیون فرمان میدهیم و این چراغ تغییر وضعیت نمیدهد و تلویزیون روشن نمیشود مین برد ال جی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.در برخی از تلویزیون های ال جی این ایراد با تعمیر مین برد ال جی برطرف میگردد و نیازی به تعویض مین برد ال جی نیست.

امتیاز شما به این مطلب
5/5

دیدگاه خود را در مورد این پست بنویسید

jQuery(function($){ $("link#elementor-post-5-css").remove(); })